Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

A. H. B.

28 października 1993 | Ekonomia | AB

A. H. B.

Nie drażnić wierzyciela

W ostatnim czasie kilku przedsiębiorstwom udało się przekonać w ierzycieli, że lepiej darować im część należności, niż doprowadzić je do bankructwa. Zawarto tzw. ugody bankowe rozwiązujące problem zadłużenia. W prasie ukazały się stosowne ogłoszenia informujące sucho o fakcie zawarcia porozumienia. W szyscy czekają teraz na uprawomocnienie się owych ugód. Nastąpi to, gdy żaden z w ierzycieli nie złoży w stosownym czasie sprzeciwu. Przedsiębiorstwa boją się jednak informować o szczegółach swojego sukcesu. W olą to robić same lub za pośrednictwem banków. Ową tajemniczość wyjaśnił nam jeden z "na pół szczęśliwych" szefów przedsiębiorstwa. "Chodzi o to, że gdy taki wierzyciel przeczyta w gazecie, że jego należność została zredukowana o kilkadziesiąt procent, to może się zdenerwować, a tak gdy do nas przyjdzie, posadzimy go na fotelu damy mu kawy i wszystko spokojnie wytłumaczymy. "

Brak okładki

Wydanie: 100

Spis treści
Zamów abonament