Czy motoryzacja jest szansą dla Śląska
Gliwice mogą zmienić się w Detroit
Czy motoryzacja jest szansą dla Śląska
Podpisanie listu intencyjnego z General Motors na budowę fabryki samochodów w Gliwicach, tajemnicze na razie wypowiedzi wiceministra Tadeusza Soroki o rozmowach z kolejnym, motoryzacyjnym inwestorem, zdecydowane przymiarki amerykańskiej firmy Delphi do inwestowania w woj. katowickim w fabryki komponentów samochodowych, a także zapowiedzi kolejnych inwestycji Fiata Auto Poland związanych z uruchomieniem w Polsce produkcji nowego modelu -- palio, skłaniają lokalne sfery gospodarcze do dyskusji o tym, czy Śląsk ma szanse stać się centrum motoryzacyjnym kraju.
Zdaniem wiceministra Tadeusza Soroki, Polska powinna maksymalnie wykorzystać "swoje 5 minut" dla przyciągnięcia zachodnich inwestorów. Na razie jest jeszcze ku temu czas, bo koszty produkcji, głównie płac, są stosunkowo niskie. Jeśli zachodni producenci zainwestują, ich zmartwieniem będzie, jak sprzedać swą produkcję -- dowodził wiceminister podczas dyskusji, jaką zorganizowały w Katowicach -- lokalna "Gazeta Wyborcza" i Fundacja Ebherta w ramach tzw. Akademii Biznesu.
O tym, że zachodni partnerzy traktują Polskę jako stały punkt swej ekspansji, świadczyć ma także fakt, że np. General Motors chciałby kupować blachy samochodowe produkowane w Polsce. Będzie je wysyłać także do swej najnowocześniejszej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta