Olimpijska żyła złota
Atlanta stała się światową stolicą reklamy na długo przed XXVI Olimpiadą
Olimpijska żyła złota
Tadeusz Wójciak z Atlanty
Reklama finansuje olimpiadę. Gdyby nie miliony dolarów wielkich korporacji, wlewające się już od trzech lat na konta organizatorów XXVI Igrzysk Olimpijskich Stulecia w Atlancie, nie powstałby nowy stadion olimpijski oraz kilka innych nowych obiektów, pospiesznie wykańczanych tej wiosny. Z pieniędzy wielkich sponsorów olimpiady, głównie Coca-Cola Company, powstał w centrum miasta park Olimpiady Stulecia.
Samolot ze zniczem
-- Pilnie przestrzegamy zasady, by na igrzyska nie wydać nawet dolara z kieszeni podatnika -- powiedział wysłannikowi "Rz" William Marks, wicedyrektor do spraw mediów w Atlanta Committee for the Olympic Games (A. C. O. G. -- komitet przygotowawczy do olimpiady) . -- Pamiętamy doświadczenia innych. Różnie przecież bywało. Olimpiada 1976 roku w Montrealu pochłonęła miliard dolarów publicznych pieniędzy, podczas gdy olimpiada w Los Angeles odbywała się przeważnie na obiektach już istniejących. My wydajemy 550 milionów dolarów na budowę nowych obiektów, włącznie ze stadionem olimpijskim.
Pieniędzy na nowe inwestycje nie brakuje. Ponad 160 wielkich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta