Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru z umową

12 maja 2011 | Prawo i praktyka | Artur Marciniak

Gwarancja to dobrowolna deklaracja i przedsiębiorca może nią objąć np. tylko jedną cechę produktu

Budowa nowego dachu albo wymiana pokrycia to inwestycje, które wiążą się ze znaczącymi dla domowego budżetu kosztami. Warto zwracać uwagę nie tylko na zalety, parametry czy możliwości zastosowania danego materiału budowlanego, ale także warunki gwarancji.

Regulacje prawne w zakresie gwarancji są w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej z  27 lipca 2002. W myśl jej zapisów gwarancja udzielana jest przez producenta (gwaranta) i dotyczy jakości sprzedawanego produktu.

Gwarant dobrowolnie zobowiązuje się do spełnienia odpowiednich świadczeń, w przypadku ujawnienia się w okresie gwarancyjnym wad fizycznych produktu. Warto dodać, że jest to dobrowolna deklaracja i może nią zostać objęta np. tylko jedna cecha produktu.

W praktyce jedynymi dokumentami, które dają  podstawę do...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8925

Spis treści
Zamów abonament