Tajemnice po rozsądnych cenach
Nowego kontrahenta czy partnera w interesach można dokładnie sprawdzić już za kilkaset złotych
Żaden przedsiębiorca nie zdradza, jeśli nie musi, ważnych informacji dotyczących swojej firmy: wysokości obrotów i zysków, wierzytelności i długów, wartości majątku, szczegółów strategii rynkowej.
Ale jeżeli zgłosi się do niego dobrze rokujący klient, bywa, że aby podkreślić swą wiarygodność uchyla rąbka tajemnicy i wyjawia te czy inne pozycje z bilansu. Czasem może się okazać, że rzekomy klient reprezentuje fikcyjną firmę, a w rzeczywistości jest wysłannikiem wywiadowni
Różny zakres informacji
Warunkiem powodzenia w działalności gospodarczej jest możliwie jak najpełniejsza wiedza o partnerach i klientach przedsiębiorstwa. Trudno zliczyć firmy, które wpadły w poważne kłopoty albo zbankrutowały z powodu nierzetelności czy niewypłacalności swoich kontrahentów. Wiarygodność potencjalnych partnerów można próbować badać na własną rękę, korzystając np. z ogólnie dostępnych rejestrów długów lub zlecić to fachowcom z wywiadowni gospodarczych.
Standardowy podstawowy raport sporządzony przez specjalistów powinien zawierać co najmniej zweryfikowane dane identyfikacyjne (adresowe i rejestrowe, kody działalności np. EKD). Jest to więc swego rodzaju potwierdzenie, że firma istnieje i działa. Do tego dochodzą dane o niespłaconych w terminie zobowiązaniach finansowych. Raport pełny obejmuje ponadto:...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta