Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Opłaca się inwestować w markę

01 grudnia 2015 | Ekonomia
autor zdjęcia: Marian Zubrzycki
źródło: Fotorzepa

Rozmowa | Grzegorz Urbanek
, prof. nadzw. dr hab. 
Wydział Zarządzania Uniwersytet Łódzki

Rz: Od kilku lat bada pan wpływ marek na wyniki finansowe spółek giełdowych. Na czym ten wpływ polega?

Grzegorz Urbanek: Moje badania potwierdzają, że spółki mające silne marki osiągają wyższą rentowność na różnych poziomach. Mają też bardziej stabilne wyniki, co zmniejsza ryzyko dla inwestorów. Z badań prowadzonych na bardziej dojrzałych rynkach wynika, że tam potencjał wzrostu wartości firmy dzięki marce jest jeszcze większy, również ze względu na nierzadko globalny zasięg jej oddziaływania. Nasze badania prowadzone w latach 2008–2009 potwierdziły, że marka pomaga także w czasie kryzysu – spółki z...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10309

Wydanie: 10309

Spis treści
Zamów abonament