Media publiczne między bezstronnością a zaangażowaniem
Wczoraj w naszej redakcji odbyła się dyskusja o przyszłości telewizji publicznej w Polsce
Media publiczne między bezstronnością a zaangażowaniem
Jan Dworak, Jan Pospieszalski i Piotr Semka
(c) RAFAŁ GUZ
Grzegorz Gauden, redaktor naczelny "Rzeczpospolitej": - Dlaczego mediom publicznym, a szczególnie TVP, zarzuca się polityczną stronniczość? Jak zagwarantować tym mediom niezależność od nacisków politycznych? Czym jest misja mediów publicznych? Czym różni się misja telewizji publicznej od działań stacji komercyjnych? I wreszcie pytanie, które jest wynikiem niedawnej publikacji na naszych łamach: czy prywatyzacja mediów publicznych może być remedium na problemy, z którymi stykają się te media?
Jan Dworak, prezes TVP: - Czym media publiczne różnią się od komercyjnych? Olbrzymią większość programu telewizji komercyjnych zajmują trzy gatunki. To rozrywka, film i serial. Zajmują od dwóch trzecich do trzech czwartych programu telewizji komercyjnych. Natomiast w telewizji publicznej rozrywka zajmuje zdecydowanie mniej miejsca, dochodzą za to zupełnie inne gatunki. To są m. in. programy kulturalne, religijne, dla dzieci czy Teatr Telewizji. Telewizja i radio są jedną z głównych sił napędowych rozwoju kultury....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta