Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Trzy dni na reakcję

15 marca 2010 | Prawo | Jerzy Kowalski

Konsument musi pamiętać, że utraci uprawnienia z tytułu niezgodności artykułu żywnościowego z umową, jeżeli nie zawiadomi o tym sprzedawcy niezwłocznie po stwierdzeniu tej niezgodności.

Musi to zrobić w terminie trzech dni od dnia otwarcia opakowania towaru paczkowanego oznakowanego terminem przydatności do spożycia lub datą minimalnej trwałości oraz towaru, dla którego nie określa się daty minimalnej trwałości albo terminu przydatności do spożycia. Artykuł sprzedawany luzem, odmierzany w miejscu zakupu lub dostarczany do miejsca zamieszkania kupującego musi zareklamować w terminie trzech dni od dnia sprzedaży lub jego otrzymania.

Zawiadomienie o stwierdzeniu niezgodności z umową powinno nastąpić nie później niż przed upływem daty minimalnej trwałości towaru lub terminu jego przydatności do spożycia.

Jakość

W miejscu sprzedaży środków spożywczych bez opakowań lub pakowanych na miejscu oprócz nazwy towaru na wywieszce podaje się także klasę jakości handlowej albo inny wyróżnik jakości handlowej.

Brak okładki

Wydanie: 8573

Spis treści
Zamów abonament