Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czas na klientów 60+

13 sierpnia 2010 | Ekonomia | Piotr Mazurkiewicz
W Polsce firmy ich lekceważą. Takie podejście musi się zmienić, ponieważ liczba osób  po sześćdziesiątce będzie rosła.
źródło: Rzeczpospolita
W Polsce firmy ich lekceważą. Takie podejście musi się zmienić, ponieważ liczba osób po sześćdziesiątce będzie rosła.

Siła nabywcza ponad 4 milionów gospodarstw prowadzonych przez osoby po sześćdziesiątce to 150 mld zł. W Polsce firmy nie widzą potencjału tej grupy, a produkty specjalnie dla niej wciąż są rzadkością

W Polsce pokutuje stereotyp, że osoby starsze żyją bardzo skromnie, kupują tylko podstawowe i najtańsze produkty. Z wydanego raportu firmy Gfk Polonia wynika jednak coś innego. Gospodarstw domowych prowadzonych przez osoby po 60. roku życia jest już ponad 4 mln i stanowią 29 proc. ogółu. Według GUS będzie ich przybywało. Ich siła nabywcza przekracza 150 mld zł.

Firmy zdają się tego nie zauważać, w Polsce w zasadzie nie ma reklam skierowanych do starszych klientów, a jeśli się zdarzają, to chodzi głównie o leki, kredyty lub ewentualnie usługi telekomunikacyjne. Właśnie w tej ostatniej branży widać zmianę...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8699

Spis treści

Po godzinach

Zamów abonament