Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pogoda, Brazylia i mundial

13 sierpnia 2010 | Ekonomia | PR reuters
AB InBev
źródło: Rzeczpospolita
AB InBev

Największa na świecie grupa piwowarska osiągnęła w II kw. wyniki lepsze od oczekiwanych dzięki dobrej pogodzie, wzrostowi sprzedaży w Brazylii i piłkarskim mistrzostwom świata w RPA.

Jej akcje zyskały w Brukseli 4,6 proc. Skorzystał na tym też Heineken; jego walory zdrożały w Amsterdamie o 2,3 proc.

Producent m.in. piw Budweiser, Stella Arttois i Beck’s przyznał, że nie liczył na taki zysk (EBITDA 3,35 mld dol.) i wielkość sprzedaży (+2,1 proc.). W Brazylii sprzedaż piw Brahma i Skol skoczyła o 13,7 proc., co pozwoliło grupie zwiększyć udział rynkowy do 69,9 z 67,6 proc. Brytyjscy kibice piłki nożnej pili więcej Budweisera, co wyrównało spadek w Kanadzie o 7,1 proc. i w USA o 3.

Browar zabezpieczył się już przed wzrostem cen jęczmienia słodowego, innych zbóż i chmielu. – Wysokość tego hedgingu jest różna w regionach, ale zabezpieczenie jest dostateczne nie tylko do końca roku, ale i na cały 2011 r. – zapewnił Felipe Dutra odpowiedzialny za finanse. Nie spodziewa się skutków wzrostu cen zbóż na wyniki AB InBEV wcześniej niż w 2012 r.

Brak okładki

Wydanie: 8699

Spis treści

Po godzinach

Zamów abonament