Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Słabnie pozycja Nokii

13 sierpnia 2010 | Ekonomia | tbo

Fiński koncern wciąż sprzedaje najwięcej komórek na świecie, ale jego udział w rynku spada, mimo rosnącego popytu na telefony

Jak podała firma badawcza Gartner, w pierwszej połowie roku na Nokię przypadło 34,2 proc. spośród 325,6 mln sztuk telefonów komórkowych sprzedanych na świecie. Rok temu udział Nokii w globalnym rynku wyniósł 36,8 proc. Spadek nie jest duży, ale doszło do niego w czasie, gdy globalna sprzedaż komórek wzrosła w ujęciu rocznym o 13,8 proc., a popularność dochodowych smartfonów zwiększyła się aż o 50,5 proc. w porównaniu z pierwszą połową 2009 r.

Nokia wciąż szuka odpowiedzi na konkurencyjnego iPhone’a a firmy Apple oraz telefony z systemem Google Android, który dwa lata po premierze stał się trzecim najpopularniejszym komórkowym systemem operacyjnym na świecie (po Symbianie Nokii i systemie BlackBerry od Research In Motion).

Najnowszym atutem Finów ma być Nokia N8, która pojawi się na rynku we wrześniu.

Brak okładki

Wydanie: 8699

Spis treści

Po godzinach

Zamów abonament