Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Producenci wódki walczą o wczasowiczów

13 sierpnia 2010 | Ekonomia | Beata Drewnowska
Spośród naszych sąsiadów więcej wódki od nas piją Białorusini, Ukraińcy i Rosjanie. W tym roku kupimy jej o 2 proc. mniej niż w 2009 r. Konsumpcja wyniesie 7,5 l na osobę.
źródło: Rzeczpospolita
Spośród naszych sąsiadów więcej wódki od nas piją Białorusini, Ukraińcy i Rosjanie. W tym roku kupimy jej o 2 proc. mniej niż w 2009 r. Konsumpcja wyniesie 7,5 l na osobę.

Kryzys zaostrzył konkurencję. Latem bój toczy się głównie w kurortach

– Sytuacja gospodarcza oraz takie wydarzenia, jak powódź czy wcześniej żałoba narodowa, nie sprzyjają konsumpcji wódki – mówi Grzegorz Chojnacki, prezes spółki Nemiroff Polska sprzedającej najpopularniejszą wódkę ukraińską Nemiroff. Marek Malinowski, prezes Stock Polska, lidera polskiego rynku wódki wartego ok. 13 mld zł, dodaje, że ten najpopularniejszy napój spirytusowy spożywa się głównie podczas spotkań towarzyskich, a tych nie organizuje się zbyt chętnie, gdy nastroje konsumenckie są złe.

Z danych firmy Nielsen, do których dotarła „Rz”, wynika, że w ciągu pięciu pierwszych miesięcy tego roku sprzedaż detaliczna wódki była o ponad 3 proc. niższa niż w tym samym okresie rok...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8699

Spis treści

Po godzinach

Zamów abonament