Potęga wrażeń
W Polsce na reklamy w telewizji, radiu i prasie wydano w 1995 roku 1 miliard 363 miliony 509 tysięcy 413 złotych, a rok wcześniej -- 963 miliony 331 tysięcy 952 złote -- stwierdza Amer Nielsen Research.
Potęga wrażeń
Polski rynek reklamy jest młody. Zaistniał po przemianach ustrojowych dokonanych w 1989 roku. Wcześniej reklama, nawet gdy się pojawiała -- niezwykle rzadko, jak np. w latach 70. Coca-Coli, Mirindy, a wlatach 80. Universalu czy wózków widłowych -- była jedynie ornamentem. Odkąd pozwolono reklamie działać, na rynku nie zmieniło się jedno: dominująca pozycja telewizji. W okresie od stycznia do kwietnia 1996 roku należało do niej 56, 1 procent rynku reklamowego, do czasopism -- 15, 4 procent, do gazet codziennych -- 14, 6 procent, do radia 7, 7 procent, outdoorów (wielkie plakaty) -- 6 procent, 0, 2 procent zajęła reklama w kinach -- stwierdza Amer Nielsen Research.
W 1995 roku na reklamę w telewizji, radiu, prasie kolorowej i dziennikach wydano w Polsce miliard 363 milionów 509 tysięcy 413 złotych, a rok wcześniej -- 963 miliony 331 tysięcy 952 złote. Sumy te nie obejmują wydatków poniesionych na reklamę w kinach oraz na wielkich plakatach -- outdoorach.
Według Amer Nielsen Research w okresie od stycznia do kwietnia 1996 roku telewizja obejmowała 56, 1 procent polskiego rynku, czasopisma (tygodniki i miesięczniki) -- 15, 4...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta