Zwykle ulegli, ale ostrożni przy nowościach
Polacy przed szklanym ekranem
Zwykle ulegli, ale ostrożni przy nowościach
Połowa Polaków uważa reklamę telewizyjną za potrzebną, blisko połowa przyznaje, że ulega jej wpływowi, lecz również połowa stwierdza, że kupuje stale ten sam produkt. Wśród przeciwników reklam najwięcej zwolenników (46 procent) znajduje twierdzenie, że reklama to zwykła propaganda.
Prawie połowa Polaków dokonuje zakupów pod wpływem reklam telewizyjnych (46 procent) , tyle samo ludzi stwierdza, że nigdy nie usiłowali kupować towarów znanych z reklamy (48) . 6 procent ludzi próbowało kupić reklamowane w telewizji produkty, ale im się to nie udało.
Produkty reklamowane w TVP najczęściej kupowały gospodynie domowe (77 procent) , osoby młode (55 procent) , bezrobotni (55 procent) , pracownicy umysłowi (54 procent) , osoby znajdujące się w dobrej sytuacji materialnej (ok. 50 procent) oraz uczniowie i studenci (50 procent) .
Wpływom reklam słabiej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta