Obraz bardziej optymistyczny
Sondaż konsumencki dla "Rzeczpospolitej"
Obraz bardziej optymistyczny
Po lipcowej stabilizacji nastrojów, sierpień przyniósł nieznaczny wzrost optymizmu wśród ankietowanych przez Demoskop konsumentów. Wskaźnik optymizmu konsumentów wzrósł o 3 punkty do poziomu 100 punktów. Po kilku miesiącach dominacji konsumentów-pesymistów, wynik sierpniowego pomiaru nastrojów konsumenckich wskazuje na równowagę między optymistami i pesymistami. Wśród respondentów Demoskopu wzrosła zarówno skłonność do zakupów, jak i oceny klimatu gospodarczego. Wskaźnik skłonności do zakupów po trzypunktowym wzroście osiągnął poziom 101 punktów, a wskaźnik klimatu gospodarczego -- poziom 99 punktów. Poprawiły się wyraźnie zarówno oceny sytuacji bieżącej, jak i przewidywania na przyszłość.
Poprawa nastrojów
Koniec lata wraz ze słoneczną pogodą przyniósł również przełamanie trwającej od końca zimy bessy w nastrojach konsumenckich. Poprawa nastrojów związana jest przede wszystkim ze wzrostem skłonności do zakupów. W ciągu ostatniego miesiąca powiększyło się grono osób, których zdaniem obecnie mamy dobry czas na zakup dóbr trwałego użytku. Równocześnie obniżył się (z 37 do 31 proc. ) odsetek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta