Drugie życie kiosku
Kioski multimedialne -- nowy środek informacji, promocji, handlu
Drugie życie kiosku
Drogą, jaką przetarły bankomaty, zaczynają podążać inne samoobsługowe urządzenia do powszechnego użytku -- kioski multimedialne. Z dobrze wszystkim znanymi kioskami pełnymi gazet i wszelkiego rodzaju drobnych towarów, mają wspólną nazwę i jedną cechę. Też oferują mnóstwo, ale nie tyle fizycznych towarów, co informacji o nich i nie tylko o nich; umożliwiają m. in. obsługę operacji handlowych i finansowych. W pierwszych, prostszych wersjach komputerowe kioski pojawiły się w końcu lat 80. Były w tym czasie przykłady niepowodzeń w ich stosowaniu, ale też były projekty udane. Wszystko wskazuje, że te nowoczesne urządzenia -- teraz multimedialne -- mają już za sobą okres "dziecięcych chorób" i że będą instalowane coraz częściej. Bardzo możliwe, że będzie ich w użyciu więcej niż w spomnianych bankomatów.
Głównym polem zastosowań komputerowych kiosków są (zaczynają być) oprócz handlu detalicznego, również usługi, w tym finansowe o raz obsługa turystyki i sektora publicznego. Według ocen firm analizujących rynki i technologie, np. Frost & Sullivan, w najbliższych latach kioski multimedialne zaczną się "mnożyć". Obecnie najwięcej ich jest w Ameryce Północnej, ale jak się przewiduje, kraje europejskie ikraje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta