Odpady i opakowania w sprawozdaniach
W gąszczu przepisów o odpadach gubią się nie tylko przedsiębiorcy, ale i specjaliści. Dziś odpowiadamy na pytania czytelników mających kłopoty z ustaleniem, jakie sprawozdania w zakresie odpadów ich obowiązują
- Nasza firma jest importerem towarów (w ramach wewnątrzwspólnotowego nabycia), które transportowane są w opakowaniach kartonowych o różnej wielkości.
Są one niekiedy wykorzystywane do dalszej wysyłki, ale częściej oddawane w ramach umowy firmie wywożącej śmieci, z którą mamy podpisaną umowę i która wystawia nam co miesiąc fakturę za wykonanie usług.
Czy w tym wypadku mamy obowiązek wypełniać druk OPAK-2, czyli sprawozdanie o masie przywiezionych z zagranicy opakowań, i formularz OŚ-OP1?
Przedsiębiorca (importer) wprowadzający na teren Polski towary w opakowaniach nie ma obowiązku wypełniania formularza OPAK-2 będącego sprawozdaniem o masie przywiezionych z zagranicy opakowań.
Dotyczy ono tylko tych firm, które sprowadzają z zagranicy same pudełka, butelki czy torebki, a nie wraz z zawartością. Ten obowiązek wynika z ustawy o opakowaniach i odpadach opakowaniowych (DzU z 2001 r. nr 63, poz. 638 ze zm.).
Jeżeli przedsiębiorca sprowadza towary w paczkach lub paczkowane, to wprowadza je na polski rynek wraz z opakowaniami. Obowiązują go wówczas przepisy ustawy o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta