Ogłaszając promocję, nie obniżaj sztucznie wartości
Wskazanie zawyżonej ceny towaru jako rzekomo obowiązującej przed promocją, a która tak naprawdę nigdy nie obowiązywała w placówce handlowej, jest kwalifikowane jako czyn nieuczciwej konkurencji
Wielu przedsiębiorców pragnąc zwiększyć sprzedaż, pozbyć się zapasów lub pozyskać nowych klientów, organizuje akcje promocyjne. To z oczywistych względów sytuacja korzystna dla konsumentów, którzy mają szansę taniej kupić upatrzony produkt.
Co więcej wiele osób specjalnie odkłada decyzję o dokonaniu zakupu, czekając na promocję i wyszukując specjalne oferty. Wszystko jest w porządku, dopóki ceny podawane przez przedsiębiorcę, jako obowiązujące przed promocją i te objęte zniżkami, odpowiadają rzeczywistości.
W praktyce zdarza się jednak, że firmy chcąc wywołać u konsumenta wrażenie nadzwyczajnej okazji, manipulują nimi. W tym celu jako starą cenę, czyli sprzed promocji, podają taką, która faktycznie nigdy nie była stosowana w placówce.
W ten sposób różnica między ceną regularną a ceną promocyjną wydaje się znacznie bardziej atrakcyjna, co oczywiście ma nakłonić konsumenta do dokonania zakupu. Wyraźnie należy podkreślić, że takie postępowanie jest zakazane.
Nierzetelna praktyka
Zgodnie z art. 4 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (DzU z 2007 nr 171, poz. 1206) praktyka rynkowa stosowana przez przedsiębiorców wobec konsumentów jest nieuczciwa, jeżeli jest sprzeczna z dobrymi obyczajami i w istotny sposób zniekształca lub może...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta