Apple najdroższą marką świata
Na 153,3 miliarda dolarów wyceniono markę producenta iMaca, iPhona i iPada. To prawie połowa rynkowej kapitalizacji firmy Apple. Wartość setki najdroższych marek na świecie wzrosła w tym roku o 17 proc., do 2,4 biliona dol. Największy wzrost wartości w ciągu roku (o 246 proc.) zanotował Facebook. Prawie co ósma z najdroższych marek świata pochodzi z Chin
–Apple łamie konwenanse swoją metodą wyceny produktów. Robi to, co jest typowe dla luksusowych brandów, gdzie im wyższa cena, tym silniejsze jest pragnienie posiadania – ocenia Peter Walshe, globalny dyrektor marek w firmie Millward Brown, komentując wyniki jej rankingu 100 najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100.
Awans producenta iPada, iPhona i iMaca, który zakończył czteroletnie panowanie poprzedniego lidera – Google'a, jest jedną z największych zmian w tegorocznym rankingu, w którym łączna wartość 100 najdroższych brandów świata sięgnęła 2,4 bln dolarów.
– To więcej niż PKB Wielkiej Brytanii – przypominają autorzy zestawienia, które Millward Brown przygotowuje od 2006 (pierwsze otwierał Microsoft wyceniany wtedy na 62,3 mld dolarów). Od tamtego czasu wartość marki Apple wzrosła ponaddziewięciokrotnie (Microsoftu o 25 proc.). – Widać, że każdy pracownik Apple, począwszy od Steve'a Jobsa do uczestników wakacyjnych praktyk, traktuje dbałość o markę jako główny priorytet – twierdzi Eileen Campbell, prezes Millward Brown....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta