Zgrana płyta
Promocja Warszawy
Zgrana płyta
Warszawa nie ma reklamy. Nie ma jednej polityki promocji miasta, nie ma jednego przemyślanego jej programu, nie ma też jednej odpowiedzialnej za nią komórki. W działaniach promocyjnych samorządu dominują doraźność, przypadkowość i pozorne oszczędności.
-- Kiedy wyjeżdżam za granicę, zawsze proszę o spotkanie z przedstawicielami lokalnego biznesu. Mam w głowie taką nagraną płytę z argumentami przemawiającymi za inwestowaniem w Warszawie -- opowiada prezydent Warszawy Marcin Święcicki. I wymienia niektóre z nich: najszybsze tempo wzrostu gospodarczego Polski w Europie Środkowej, duży rynek zbytu, stosunkowo tania, dobrze wykształcona siła robocza, dobre położenie Warszawy w Polsce, dobre połączenia lotniczne, kolejowe, drogowe, nowoczesne lotnisko, LOT -- najlepsza linia w krajach postkomunistycznych, duża opłacalność inwestycji, wolne place w centrum miasta.
Święcicki i jego zastępcy podróżują do innych krajów zapewne około trzydziestu razy w roku. Biorą udział w oficjalnych spotkaniach, czasem seminariach i konferencjach. Czy ich słowa wystarczą za całą promocję miasta? Sam prezydent miasta przyznaje, że nie.
Referat od targów
Za samorządu poprzedniej kadencji w Urzędzie Miasta działał 12-osobowy Wydział Promocji Gospodarczej. Po reformie ustroju stolicy ograniczono go do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta