Nasila się wojna cenowa
Rozmowa: W 2011 r. sprzedaż piwa może urosnąć o 1 – 2 proc. – mówi Gary Haigh, szef Kompanii Piwowarskiej
Rz: Czy w pierwszej połowie 2011 r. browarom udało się przełamać stagnację na rynku piwa?
Gary Haigh: GUS podaje, że od stycznia do maja 2011 r. sprzedaż piwa w Polsce urosła o 15 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2010 r. Tylko w maju była o 18,8 proc. większa niż rok wcześniej. Natomiast w ujęciu rocznym, czyli od czerwca 2010 r. do maja 2011 r., wielkość polskiego rynku piwa zwiększyła się o 6,3 proc. Dane te, choć pokazują znaczny wzrost sprzedaży, nie oznaczają jednak, że w Polsce mamy do czynienia z powrotem do szybkiego rozwoju rynku piwa.
Dlaczego?
Pierwsza połowa ubiegłego roku, a szczególnie kwiecień i maj, była dla branży browarniczej fatalna ze względu na tragedię smoleńską oraz powódź. Tylko w maju 2010 r. popyt na piwo było o ok. 15 proc. niższy niż rok wcześniej. Tak więc jeżeli weźmiemy pod uwagę spadki sprzedaży w ubiegłym roku, rzeczywisty...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta