Browary nie liczą na piwne żniwa podczas Euro 2012
W 2012 roku piwa sprzeda się więcej, ale wzrost może sięgnąć tylko 2,5 proc.
– Przyszłoroczne mistrzostwa Europy w piłce nożnej wbrew powszechnej opinii nie będą czasem żniw dla producentów piwa – mówi Dawid Piekarz ze Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie zrzeszającego największe firmy z branży. Jak wyjaśnia, z modelu stworzonego przez browary wynika, że żadne wielkie wydarzenie sportowe w poprzednich latach nie doprowadziło do znacznego zwiększenia popytu na piwo w naszym kraju.
Gary Haigh, prezes Kompanii Piwowarskiej, lidera polskiego rynku piwa, oraz szef Browarów Polskich, uważa, że Euro 2012 może doprowadzić do zwiększenia sprzedaży niektórych marek piwa. Jednak nie będzie to znaczny i długotrwały wzrost.
– W sumie tylko dzięki imprezie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta