Pan Am jak Feniks
Valu Jet wznawia loty
Pan Am jak Feniks
Po prawie 5 latach od momentu bankructwa, pierwszy samolot w barwach Pan American World Airways wzbił się w powietrze w ubiegły czwartek, inaugurując nowy rozdział w historii tej najsławniejszej amerykańskiej linii lotniczej. Nowy Pan Am będzie jednak zupełnie innym przewoźnikiem od linii, założonej w 1927 roku przez Juana Trippe, której nowe szlaki przecierał słynny pilot Charles Lindbergh. W miejsce przedsiębiorstwa, którego samoloty latały do ponad 100 miast świata, i które zatrudniało ponad 44 tysiące pracowników, powstała mała firma z trzema samolotami Airbus A-300 i 250 pracownikami.
Samoloty nowego Pan Amu będą na razie latać z Nowego Jorku do Miami i Los Angeles. Do końca tego roku firma planuje zainaugurować loty do Chicago, San Francisco i San Juan na Puerto...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta