Konsumpcja pomnożona przez 10
Coca Cola w Polsce już od 5 lat
Konsumpcja pomnożona przez 10
-- Polski rynek dojrzał do tego, aby konsumpcja napojów koncernu Coca Cola została w krótkim czasie po raz kolejny podwojona -- twierdzi dyrektor generalny koncernu z Atlanty, Douglas Ivester. Aby tak się stało, od przyszłego roku amerykański producent zamierza rozwinąć znacznie szerszą niż dotychczas kampanię reklamową, która ma m. in. przekonać Polaków, że wbrew temu, co mówią dietetycy, picie napojów gazowanych jest zdrowe. W nadchodzących 12 miesiącach Coca Cola zaangażuje również ponad 100 mln USD w rozwój produkcji na terenie naszego kraju.
The Coca Cola Company weszła na nasz rynek 5 lat temu. Od tego czasu rozwój sprzedaży, ku zaskoczeniu zarządu firmy, był wprost fenomenalny. O ile w 1991 r. przeciętny Polak wypił 0, 8 litra napojów firmy, to w ub. r. było to już ponad 10 litrów. Dzięki temu przychody koncernu osiągnęły w Polsce ok. 800 mln zł przy sprzedaży ok. 420 mln litrów napojów. Zyskowność sprzedaży, jak twierdzi D. Ivester, nie była przy tym znacząco mniejsza niż np. w USA, a...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta