Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ostrożnie ze śmieciami na firmowej skrzynce

14 grudnia 2011 | Prawo i praktyka | Tomasz Borowiec

Nadgorliwość pracownika przy tropieniu i eliminowaniu firmowego spamu może go słono kosztować. To pracodawca, a nie podwładny, ma prawo wnioskować o ukaranie nadawcy tych informacji

Pracownicy często otrzymują na firmową skrzynkę niezamówioną informację handlową, tzw. spam. Większość konsekwentnie ją usuwa, nie przywiązując do tego większej uwagi. Czasami znużony tym pracownik zechce podjąć kroki, aby ukarać nadawcę niezamówionych informacji. Lepiej tego nie robić.

Nie ten uprawniony

Aby ukarać nadawcę spamu, pokrzywdzony jako oskarżyciel posiłkowy musi złożyć wniosek do sądu o ukaranie (art. 27 § 1 ustawy z 24 sierpnia 2001 Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia).

Jednak ten zainicjowany przez pracownika zazwyczaj okaże się bezskuteczny. Dlatego że uprawnionym do złożenia...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9106

Wydanie: 9106

Spis treści
Zamów abonament