Ostrożnie ze śmieciami na firmowej skrzynce
Nadgorliwość pracownika przy tropieniu i eliminowaniu firmowego spamu może go słono kosztować. To pracodawca, a nie podwładny, ma prawo wnioskować o ukaranie nadawcy tych informacji
Pracownicy często otrzymują na firmową skrzynkę niezamówioną informację handlową, tzw. spam. Większość konsekwentnie ją usuwa, nie przywiązując do tego większej uwagi. Czasami znużony tym pracownik zechce podjąć kroki, aby ukarać nadawcę niezamówionych informacji. Lepiej tego nie robić.
Nie ten uprawniony
Aby ukarać nadawcę spamu, pokrzywdzony jako oskarżyciel posiłkowy musi złożyć wniosek do sądu o ukaranie (art. 27 § 1 ustawy z 24 sierpnia 2001 Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia).
Jednak ten zainicjowany przez pracownika zazwyczaj okaże się bezskuteczny. Dlatego że uprawnionym do złożenia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta