Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Bez fu­zji w lot­nic­twie

14 grudnia 2011 | Ekonomia | Danuta Walewska
Christopher Franz, szef Lufthansy twierdzi, że nie przejmie prywatyzowanego LOT-u, kierowanego przez Marcina Piroga
źródło: AP
Christopher Franz, szef Lufthansy twierdzi, że nie przejmie prywatyzowanego LOT-u, kierowanego przez Marcina Piroga
autor zdjęcia: Magda Starowieyska
źródło: Fotorzepa

Kry­zys finansowy wstrzy­mał kon­so­li­da­cję branży. Prze­ję­cia wró­cą, kie­dy się skoń­czy – uwa­ża­ją eks­per­ci

Korespondencja z Ad­dis Abe­by

Pre­zes nie­miec­kich li­nii lot­ni­czych Lu­fthan­sa Chri­sto­pher Franz po­ka­zu­je, że ma zu­peł­nie pu­ste kie­sze­nie. To do­bit­ny ko­men­tarz do mo­je­go za­pew­nie­nia, że nie za­mie­rzam go py­tać, czy w naj­bliż­szym cza­sie za­mie­rza prze­jąć Pol­skie Li­nie Lot­ni­cze LOT.

Nie zmie­nia to jed­nak fak­tu, że kie­dy Eu­ro­pa wyj­dzie z kry­zy­su, kon­so­li­da­cja na ryn­ku lot­ni­czym znów się oży­wi.

Li­nie do prze­ję­cia

W Eu­ro­pie jest w tej chwi­li przy­naj­mniej pięć li­nii lot­ni­czych do prze­ję­cia. Oprócz LOT to wę­gier­ski Ma­lev, cze­skie CSA czy por­tu­gal­ski TAP, na któ­rego wy­raź­ną ocho­tę ma­ją i bra­zy­lij­ski TAM, i Bri­tish Air­ways. Nie zo­sta­ła na ra­zie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9106

Wydanie: 9106

Spis treści
Zamów abonament