Usługa, której nie było
Gdy zapłaciłeś np. za wyjazd kartą, ale do wyjazdu nie doszło, pieniądze zwróci ci bank. O ile spełnisz kilka warunków i poczekasz 2,5 miesiąca. I o ile agenci rozliczeniowi będą chcieli współpracować z touroperatorami
Usługa, znana od dawna, mocno zyskała na popularności, gdy lawinowo zaczęły upadać biura podróży. Rozniosła się wtedy wieść, że klienci bankrutujących touroperatorów czy linii lotniczych, którzy zapłacili kartą za wyjazd lub bilet, mogą dochodzić zwrotu pieniędzy w ramach procedury chargeback.
Agenci rozliczający karty przestraszyli się najwyraźniej sławy chargebacku i niektórzy zaprzestali współpracy z biurami podróży. Bo wciąż pojawiają się głosy, że kolejka potencjalnych bankrutów jest dość długa.
Umowy 140 touroperatorom wypowiedział niedawno eService. Jego przedstawiciele wytłumaczyli, że powodem jest wzrost ryzyka ponoszonego przez firmę rozliczającą transakcje przeprowadzone kartami. Po prostu trudno jest odzyskać pieniądze, gdy biuro podróży straci płynność.
Inny operator kart płatniczych, eCard, deklaruje, że przygląda się touroperatorom. Na wypowiadanie im umów na razie się nie zdecydował. Ale niewykluczone, że to zrobi. Podobnie jak jego pozostali konkurenci.
W takiej sytuacji agenci sprzedający...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta