Drukowane materiały reklamowe bez VAT
Przekazanie drukowanych materiałów reklamowych nie podlega opodatkowaniu. Podatnicy mają przy tym pełne prawo do odliczenia VAT naliczonego przy ich zakupie lub wytworzeniu
Wynika to z art. 7 ust. 3 oraz art. 86 ust. 8 pkt 2 ustawy o VAT. Przepisy nie zawierają definicji drukowanych materiałów reklamowych. Odwołując się do stanowiska ministra finansów, za drukowane materiały reklamowe można uznać „materiały przygotowane w drodze procesu technologicznego polegającego na nadrukowaniu informacji na nośniku".
Tak wynika m.in. z interpretacji Izby Skarbowej w Warszawie z 31 maja 2012 r., IPPP1/443-259/12-2/PR). Zgodnie z nią takimi materiałami będą np. ulotki, foldery, cenniki, katalogi, naklejki, plakaty, wkładki prasowe czy kalendarze ścienne z reklamą firmy.
Zbędny przepis
Przepis wyłączający przekazanie takich materiałów z opodatkowania jest w mojej ocenie zbędny.
Dyrektywa VAT nie zna zresztą takiego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta