Kosztowne nowości
TABOR | W styczniu zacznie obowiązywać norma czystości spalin Euro VI, która podniesie ceny ciężarówek o jedną szóstą. Przewoźnicy uważają, że nowy tabor jest zbyt drogi i szukają oszczędności
Ciężarówki spełniające normę Euro VI emitują tak mało szkodliwych sadz i tlenków azotu, że ich za wartość w spalinach jest trudna do zmierzenia nawet w laboratorium. Euro VI jest procentowo największym przejściem z jednej normy na drugą w historii norm Euro, jednak postęp i czyste powietrze mają swoją cenę. Producenci aut już zapowiadają, że odniosą ceny wersji Euro VI o 8–12 tys. euro, co oznacza, że samochody podrożeją o jedną szóstą.
Koncerny samochodowe wskazują na ogromne koszty badań. Renault zapłacił 2 mld euro za przygotowanie dwóch nowych silników, modernizację trzeciego oraz przygotowanie nowej gamy składającej się z ośmiu modeli samochodów odmc powyżej 3,5 tony. System oczyszczania spalin ma funkcjonować bez utraty skuteczności przez 700 tys. km, co jeszcze podnosi cenę, choćby z powodu zastosowania trwałych materiałów,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta