Agnelli i sieć władzy we Włoszech
Agnelli i sieć władzy we Włoszech
W kraju, gdzie nawoływano do ulepszenia komunikacji publicznej, Gianni Agnelli postanowił podjąć próby nawiązania lepszych stosunków z rządem w Rzymie, w nadziei na uzyskanie kontraktów na modernizację beznadziejnych włoskich systemów autobusowych, kolejowych i podmiejskich. Dla samego tylko Turynu Fiat zaproponował dziesięcioletni program modernizacji, uwzględniający metro i ruchome chodniki, którego koszt określono na 2 miliardy dolarów. Agnelli miał nadzieję, że dzięki podjęciu działalności w dziedzinie komunikacji publicznej, udział wpływów ze sprzedaży samochodów osobowych w dochodach firmy zmniejszy się z trzech czwartych do jednej drugiej. Z czasem, w wyniku wysiłków kierownictwa Fiata, firmie udało się doprowadzić do skutecznej dywersyfikacji. Ale w latach siedemdziesiątych Agnelli zaniedbał inwestowanie w nowe modele samochodów. Fiaty wkrótce zaczęły wyglądać tandetnie i staromodnie, gdy konkurencja zaczęła wprowadzać na rynek nowe, atrakcyjne modele.
Jednakże Agnelli...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta