Dlaczego polskie drogi są droższe niż niemieckie?
Wczorajsza publikacja „Rz" wywołała lawinę komentarzy firm zaangażowanych w realizację kontraktów drogowych w naszym kraju oraz obserwatorów rynku.
Europejski Trybunał Obrachunkowy (ETO) w poniedziałkowym raporcie zalecił Komisji Europejskiej sporządzenie jasnych wytycznych dla inwestycji drogowych realizowanych ze środków UE. Stwierdził też m.in., że koszty budowy dróg w Niemczech są niższe niż w Polsce. Przedstawiciele branży wyjaśniają, że wynika to z tego, że w Polsce spora część inwestycji realizowana jest na terenach gęsto zurbanizowanych.
Firmy muszą też uwzględnić w ofertach m.in. ryzyko wzrostu cen, gdyż w przeciwieństwie do swoich niemieckich odpowiedników nie mogą liczyć na wyższe wynagrodzenia w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta