Europejczycy kupili mniej samochodów
Handel | W 2013 r. spadła sprzedaż aut osobowych w Europie. Klienci kupili o 1,7 proc. mniej pojazdów niż w roku 2012. Rok 2014 może być dobry dla polskich dilerów.
danuta walewska
Latem 2013 prognozowano, że ten spadek wyniesie przynajmniej 7 proc. Na 2014 analitycy rynku przewidują niewielki, jednocyfrowy wzrost.
Jak informuje ACEA – organizacja europejskich producentów aut, rekordowy był grudzień 2013 r., kiedy to europejska sprzedaż zwiększyła się o 13,3 proc. (do 948,1 tys. aut) w porównaniu z rokiem 2012. „Zadyszkę" złapały jednak marki luksusowe, niezbyt skłonne do wielkich rabatów.
Rekordzista z Japonii
Największy wzrost sprzedaży w grudniu, aż o 110 proc. w porównaniu z grudniem 2012 zanotował japoński Mitsubishi. I to nie z powodu szczodrej promocji. – To zasługa modelu Mitsubishi Outlander PHEV, który właśnie zadebiutował na kilku rynkach europejskich, a wiosną zostanie wprowadzony na polski rynek – mówi Kinga Lisowska, menedżer ds. public relations japońskiej firmy w Polsce.
To pierwszy na świecie SUV z napędem na cztery koła, z elektrycznym, hybrydowym napędem i doładowaniem na wtyczkę. W ciągu dwóch ostatnich miesięcy ubiegłego roku sprzedano...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta