Nie przesadzaj, gdy chwalisz własne produkty
Konsument, który uważa, że treścią reklamy został wprowadzony w błąd, może dochodzić swoich praw indywidualnie przed sądem.
Wówczas przedsiębiorca musi udowodnić, że rzetelnie informował o warunkach zawarcia umowy.
Przykład
Mirella schudła 28 kg i utrzymuje nową wagę już od ponad roku, nie przytyła przez ten czas ani grama, jedząc nadal tak samo jak przedtem (a ponadto nie lubi sportu) – taki efekt zachwalała bohaterka reklamy pewnego suplementu diety. I to wszystko bez zmiany stylu życia. Reklama ukazała się jakiś czas temu i wtedy też Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że wprowadzała w błąd, ponieważ obiecywała więcej, niż faktycznie mógłby osiągnąć konsument, stosując zachwalany preparat.
Z takimi reklamami już rzadko mamy do czynienia. Na pewno wzrosła świadomość konsumentów co do tego, że Mirella nie mogła schudnąć 28 kg bez żadnego wysiłku fizycznego. Efekt jednak pozostał niezmienny – na podstawie nieuczciwej reklamy konsument podejmuje niekorzystną dla siebie decyzję. Nie zrobiłby tego, gdyby został rzetelnie poinformowany przez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta