Ile kosztu przy udostępnieniu wizerunku
Gliwicki Wojewódzki Sąd Administracyjny musi sam przesądzić, jakie koszty podatkowe można stosować w umowach medialnych ze sportowcami czy trenerami.
W czwartek Naczelny Sąd Administracyjny uwzględnił skargi kasacyjne fiskusa dotyczące odpowiedzialności płatnika PIT.
Spór w sprawie dotyczył zasad opodatkowania PIT zysków z tzw. umów medialnych. Takie kontrakty z zawodnikami, pracownikami, trenerami, dyrektorem sportowym i prezesem zawarł jeden z klubów sportowych. Na ich podstawie te osoby za wynagrodzeniem udzieliły prawa do wykorzystania ich wizerunku.
Klub uznał, że kwoty wypłacane z kontraktów medialnych to przychody z praw majątkowych (art. 18 ustawy o PIT). W konsekwencji przy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta