Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Reklama i występy również dla młodszych dzieci

30 lipca 2015 | Praca i ZUS | Rafał Krawczyk

Podmiotów prowadzących działalność kulturalną, artystyczną, sportową lub reklamową nie obowiązuje dolna granica wieku osób, które mogą zatrudniać. Warunki tego zatrudnienia są jednak bardzo rygorystyczne.

Od bezwzględnego zakazu wykonywania pracy przez dzieci poniżej 16. roku życia istnieje tylko jeden wyjątek. Nie ma szans, aby za jego pomocą zakaz obeszli wszyscy pracodawcy. Obejmuje on tylko podmioty prowadzące działalność kulturalną, artystyczną, sportową lub reklamową. Ten specjalny tryb można wykorzystać przy zatrudnianiu dzieci w trakcie licznych imprez o takim charakterze odbywających się właśnie w czasie wakacji.

Zatrudnienie dziecka w tym trybie nie jest jednak proste. Konieczna jest zgoda jego przedstawiciela ustawowego lub opiekuna. Następnie należy uzyskać zezwolenie właściwego inspektora pracy (art. 3045 k.p.). Przepis zezwalający na specjalny tryb zatrudnienia nie wskazuje dolnej granicy wieku dziecka, które mogłoby zostać zatrudnione w tym trybie.

Przykład

Firma reklamowa przygotowuje imprezę mającą na celu promocję filmu dla najmłodszych i produktów z nim związanych, adresowaną...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10205

Wydanie: 10205

Spis treści
Zamów abonament