Telewizja konkuruje z internetem
Większość internautów w Polsce korzysta w czasie oglądania telewizji z sieci. Najmłodsi chętniej oglądają wideo w sieci niż w telewizji.
magdalena lemańska
Tak zwany multiscreening, czyli dzielenie uwagi między kilka ekranów, to już stały zwyczaj internautów. Nie tylko polskich, choć w Polsce zjawisko jest w porównaniu z Węgrami czy Czechami, nasilone.
Z komórką przed telewizorem
Do internetu wchodzi z tabletu lub smartfona podczas oglądania tradycyjnej telewizji już większość, bo 59 proc. internautów, a 73 proc. wszystkich osób korzystających z sieci ma zwyczaj używania kilku urządzeń na raz – wynika z badania Multiscreen Study domu mediowego MEC. To wyższy odsetek niż na Węgrzech (51 proc.) czy w sąsiednich Czechach (38 proc.), porównywalny z rosyjskim (60 proc.), choć znacznie niższy niż w Rumunii, gdzie wynosi aż 79 proc.
To rodzi pytanie o jakość zarówno badań oglądalności telewizji, jak i skuteczności reklam telewizyjnych, na które w Polsce firmy wciąż wydają połowę wszystkich pieniędzy inwestowanych w kampanie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta