Nowe pokolenie ma inne wymagania
Pokolenie Z zostało wychowane w czasach prosperity. Stąd pewność siebie tych osób i duże wymagania wobec pracodawców, którzy muszą się nauczyć, jak je przyciągnąć i zatrzymać w firmie.
Pracodawcy przyjmujący „na pokład" przedstawicieli młodego pokolenia powinni przygotować się na małą rewolucję w komunikacji wewnętrznej – począwszy od kanałów, a skończywszy na formie komunikacji. Zetki to pokolenie „insant", funkcjonujące w modelu „akcja-reakcja". Zamiast miesięcznych czy nawet rocznych ocen pracowniczych, wolą stałą, prostą informację zwrotną od swojego przełożonego oraz transparentny przepływ informacji.
Pokolenie Z stawia na tzw. work – life integration. Oznacza to koniec podziału na życie prywatne i zawodowe. Praca ma stanowić przedłużenie życia prywatnego oraz być przyjemnością, a nie przymusem. Wynika to pośrednio z faktu, że w dobie mediów społecznościowych przedstawiciele generacji Z wiedzą, że są oceniani nie tylko przez pryzmat życia prywatnego, ale i sukcesów zawodowych.
—Ada Stokowska
Manager B2B w firmie Wyjątkowy Prezent