Kobiety w biznesie rodzinnym
Kobiety w biznesie rodzinnym
W w iększości przypadków podział obowiązków między małżonkami prowadzącymi firmy rodzinne jest daleki od partnerskiego. Badania przeprowadzone przez amerykańskich psychologów organizacji dowiodły, że do mężów z reguły należy sprzedaż, wprowadzanie nowych towarów i usług, marketing i produkcja. Kobiety natomiast prowadzą księgowość, dokumentację magazynową, rozliczenia sprzedaży i płac, zajmują się podatkami. Ponadto spada na nie ponad 80 proc. obowiązków domowych. Podobno -- twierdzą badacze -- małżeństwom pracującym w różnych firmach łatwiej określić granicę między pracą a miłością. Wyznacza ją codzienne wyjście małżonków do oddzielnych biur. Kobietom prowadzącym firmy wraz z mężami nie udaje się oddzielić roli małżonki, matki i pani domu od zadań przedsiębiorcy. Korzystne dla biznesu rodzinnego okazuje się tylko takie podejście, w którym kobieta godzi się, by to mężczyzna występował w roli głównej.
E.
B.