Obowiązek usunięcia lodu nie może dotyczyć całej nieruchomości
W regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy ustala się obowiązki związane z uprzątaniem tylko tych części nieruchomości, które służą do użytku publicznego, a nie całych nieruchomości. Obowiązek oczyszczania chodników przez właścicieli nieruchomości wynika z przepisów ustawy.
- Rada gminy chce zastrzec w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy, że właściciele nieruchomości mają obowiązek niezwłocznego podjęcia działań usuwających lub co najmniej ograniczających śliskość na terenie ich nieruchomości oraz na chodnikach położonych wzdłuż ich nieruchomości. Czy przysługuje jej takie uprawnienie?
Nie. Zgodnie z art. 4 ust. 2 pkt 1 lit. b ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (dalej u.c.p.) w regulaminie utrzymania czystości i porządku, uchwalanym przez radę gminy po zasięgnięciu opinii państwowego powiatowego inspektora sanitarnego, określa się m.in. wymagania w zakresie uprzątania błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego. W...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta