Lufthansa Technik ląduje w Dolinie Lotniczej
Przemysł | Niemiecki potentat serwisowy wraz z grupą MTU za 150 mln euro zbuduje pod Rzeszowem centrum obsługi napędów lotniczych, które zatrudni 800 specjalistów. zbigniew lentowcz
Inwestycja zawiązanej w końcu 2017 r. spółki EME Aero – joint venture Lufthansa Technik (LT) oraz zadomowionego na Podkarpaciu bawarskiego producenta silników MTU – zostanie zrealizowana do 2020 r.
Dla LT – niemieckiego serwisowego potentata – to już kolejne przedsięwzięcie w Polsce – centrum obsługi napędów samolotowych Lufthansa buduje od zeszłego roku w Środzie Śląskiej. Będą tam naprawiane silniki z rodziny GEnx.
Dla podkarpackiego skrzydlatego klastra niemiecka ofensywa inwestycyjna ma szczególny wymiar. Otwiera w Dolinie Lotniczej zupełnie nowy segment technologicznego biznesu: usługi serwisowo-remontowe. Na świecie to potężny rynek, wart miliardy dolarów rocznie.
Dotąd 170 działających w Dolinie firm związanych z awiacją produkowało wyłącznie nowe komponenty i części. Mocne wejście technicznego potentata zza Odry może być zapowiedzią tworzenia kolejnej technologicznej polskiej specjalności w skrzydlatej branży – obsługi posprzedażnej silników i statków powietrznych.
15 lat Doliny
W tym roku mija 15 lat od założenia podkarpackiej Doliny Lotniczej. Marek Darecki, prezes zatrudniającej 4 tys. pracowników spółki Pratt & Whitney Rzeszów, jeden z założycieli i wizjonerów skrzydlatego klastra przypomina, że w 2003 r. na starcie stowarzyszenia wydajność pracy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta