Klienci ubezpieczycieli coraz bardziej niezadowoleni
Rośnie liczba wniosków o interwencję kierowanych do rzecznika finansowego. W 2017 wpłynęło ich 15,3 tys., gdy tymczasem rok wcześniej 13,4 tys.
Coraz więcej jest także postępowań polubownych, którymi zajmuje się rzecznik finansowy, choć ciągle jest ich niewiele, zwłaszcza w porównaniu z liczbą spraw trafiających do sądów. W 2017 r. rzecznik podjął 2564 postępowania polubowne, gdy tymczasem rok wcześniej było ich 1671.
– Cieszy mnie szczególnie wzrost zainteresowania klientów polubownym rozwiązywaniem sporów. Niestety widać, że część podmiotów, szczególnie z sektora bankowego, przystępuje do tego postępowania tylko ze względu na obowiązek nałożony prawnie. Nie wykazują jednak woli osiągnięcia ugody – mówi Aleksandra Wiktorow, rzecznik finansowy.
Większość wniosków o interwencję, bo aż 14,4 tys., dotyczyła ubezpieczeń....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta