Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Warto dobrze zaplanować zakup bazy do działalności marketingowej

13 kwietnia 2018 | Biznes i finanse | Joanna Stolarek Konrad Rychliński

Nowe przepisy o ochronie danych osobowych stanowią ogromne wyzwanie dla tysięcy firm nie tylko ze względu na ryzyko horrendalnych kar za ich niewdrożenie, ale przede wszystkim na konieczność zmiany formuły myślenia o danych osobowych, w tym właściwej identyfikacji obszarów, w których one występują. Tylko prawidłowa identyfikacja i zrozumienie wymogów RODO oraz ryzyk w działalności firmy, pozwoli na prawidłowe zaadresowanie konkretnych rozwiązań w zakresie ochrony danych osobowych.

25 maja 2018 r. zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/ 679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Jednym z obszarów funkcjonowania większości przedsiębiorców jest działalność marketingowa. Częstym narzędziem wykorzystywanym przez firmy jest Business Intelligens („BI") oraz bazy marketingowe. W rozumieniu czysto biznesowym BI można definiować jako kombinację architektury systemu, aplikacji oraz baz danych, które razem umożliwiają prowadzenie w czasie rzeczywistym analizy i przekształceń, dostarczając biznesowi potrzebnych informacji i wiedzy.

W praktyce firma pozyskuje dane osobowe klientów, w szczególności kontrahentów i potencjalnych kontrahentów (B2B, B2C) z różnych źródeł, tworząc bazę wkomponowaną w architekturę BI lub bazę odrębną. W części przypadków, podstawą takiego przetwarzania danych osobowych jest zgoda osoby, której dane dotyczą.

Spore trudności dla firmy mogą jednak pojawić się w sytuacji, gdy dane osobowe są pozyskiwane dla budowy BI, czy też odrębnych baz marketingowych z innych źródeł, tj. w inny sposób niż od osoby, których dane dotyczą.

Skupiając się wyłącznie na rynku B2B –...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11026

Wydanie: 11026

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Monitor wolniej przedsiębiorczości

Zamów abonament