Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Centrum handlowe nie odpowiada za brak klientów

13 kwietnia 2018 | Nieruchomości | Renata Krupa-Dąbrowska

Najemca nie może odstąpić od porozumienia tylko dlatego, że nie podobał mu się styl zarządzania galerią. Takiej możliwości nie daje ani umowa, ani przepisy.

Sąd Okręgowy w Poznaniu zasądził na rzecz spółki z o.o. 86 tys. zł z tytułu zaległego czynszu za butik znajdujący się w galerii handlowej należącej do tej spółki.

Najemca żądał obniżki czynszu, bo uważał, że centrum jest fatalnie zarządzane. Argumentował, że wiele sklepów stoi pustych, co wpływa na mniejsze zainteresowanie klientów całym centrum, a także jego sklepem. Poza tym znaczna część obiektu została wynajęta pod dyskont, co obniża prestiż całej galerii. Najemca ma więc mniej klientów.

Spółka obniżenia czynszu odmówiła. Powołując się na umowę najmu, wskazała, że wynajmujący może dowolnie, według własnego uznania, zawierać umowy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11026

Wydanie: 11026

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Monitor wolniej przedsiębiorczości

Zamów abonament