Polska leci po rekord, ale Okęcie już się dusi
transport | W tym roku liczba pasażerów na lotniskach wyniesie 45 mln, o ponad 10 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Szczególnie dobrze idzie Katowicom, które powoli stają się polską stolicą czarterów. danuta walewska
Największy ruch jak zwykle jest na lotnisku Chopina. Ze wzrostem na poziomie 14,5 proc. i z 8 mln pasażerami odprawionymi tylko w I połowie roku (tyle co w 2006 przez cały rok) stołeczny port rzeczywiście zbliża się do granicy przepustowości, która teoretycznie wynosi 20 mln pasażerów. Udział pasażerów tranzytowych wynosi już ok. 30 proc. To zasługa LOT-u i jego nowych kierunków, ale i nowych tras czarterowych – jest ich już 76. Pojawił się także nowy operator czarterów – Ryanair Sun, który tylko do końca czerwca (operuje od kwietnia 2018) przewiózł 168 tys. pasażerów.
Nie tylko Warszawa
Ale i porty regionalne dają sobie dobrze radę. Klasą dla siebie jest Kraków, który trzymilionowego pasażera obsłużył w tym roku w pierwszy dzień lata, 21 czerwca. W tym roku pojawiło się w Krakowie czterech nowych przewoźników – Flydubai, Transavia, YanAir i Laudamotion. Małopolskie lotnisko jest również jako jedyne w Polsce sygnatariuszem Karty Różnorodności oraz partnerstwa na rzecz zrównoważonego rozwoju w Polsce. Kraków Airport jest znany również z tego, że jest przyjazne dla podróżujących pupili i na swoim terenie wydzielił „Park dla zwierząt", gdzie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta