Trudno ocenić, czy promocja była skuteczna i zwiększyła dochody
Gmina nie ma prawa do odliczenia VAT od wydatków na promocję. Warunkiem odliczenia jest związek podatku naliczonego z czynnościami opodatkowanymi, a w przypadku wydatków promocyjnych, nawet jeżeli występuje pośredni związek z takimi czynnościami, to jest on zbyt odległy, aby prawo do odliczenia uzasadniać.
Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w wyroku z 10 lipca 2018 r., sygn. III SA/Gl 247/18.
Wniosek o interpretację
Gmina wystąpiła o wydanie interpretacji w sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług. We wniosku wskazała, że podejmuje szereg działań mających na celu budowanie (poprawę) wizerunku oraz promocję gminy. W tym celu zawiera umowy cywilnoprawne z lokalnymi klubami sportowymi, których przedmiotem jest promocja gminy poprzez sport. W ramach przedmiotowych umów kluby są zobowiązane m.in. do umieszczenia nazwy gminy w nazwie klubu, do ekspozycji herbu i hasła promocyjnego gminy na koszulkach zawodników oraz w materiałach informacyjno-promocyjnych, do ekspozycji adresu strony internetowej gminy na obiektach sportowych, a także do przekazywania w trakcie zawodów informacji na temat najważniejszych przedsięwzięć realizowanych przez gminę oraz innych informacji i ogłoszeń istotnych dla mieszkańców oraz osób spoza gminy. Wypłacane klubom dokumentowane jest fakturami VAT.
Gmina zapytała, czy przysługuje jej prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur VAT dokumentujących ww. wydatki promocyjne. Sama stanęła...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta