Bloger nie dostaje próbki, lecz pełnowartościowy towar
Rozliczenia | Firma nie uniknie podatku od wózków dziecięcych, które darmowo przekazuje do testowania matkom prowadzącym strony o rodzicielstwie.
Przedsiębiorcy coraz częściej wykorzystują wysyp blogów tematycznych do własnej promocji.
– Taka strategia bywa bardzo skuteczna, jeśli kanał promocji zostanie odpowiednio dobrany. Polega na tym, że firmy bezpłatnie przekazują swoje towary osobom prowadzącym w internecie strony na dany temat. W zamian bloger wystawia im pozytywną opinię – mówi ekonomista Paweł Lewandowski.
Wyjaśnia, że przykładem mogą być testy sprzętu AGD na blogach kulinarnych czy np. rowerów na stronach sportowych.
Celem promocja
Okazuje się, że wyzwaniem jest poprawne rozliczenie tego typu promocji. Skarbówka wyjaśniła w interpretacji, że nieodpłatne przekazanie towarów podlega VAT.
Sprawa dotyczyła spółki, która zajmuje się sprzedażą wózków, fotelików i innych akcesoriów dziecięcych. Nowa strategia marketingowa zakłada współpracę z blogerami,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta