Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Bloger nie dostaje próbki, lecz pełnowartościowy towar

31 lipca 2018 | Prawo | Monika Pogroszewska

Rozliczenia | Firma nie uniknie podatku od wózków dziecięcych, które darmowo przekazuje do testowania matkom prowadzącym strony o rodzicielstwie.

 

Przedsiębiorcy coraz częściej wykorzystują wysyp blogów tematycznych do własnej promocji.

– Taka strategia bywa bardzo skuteczna, jeśli kanał promocji zostanie odpowiednio dobrany. Polega na tym, że firmy bezpłatnie przekazują swoje towary osobom prowadzącym w internecie strony na dany temat. W zamian bloger wystawia im pozytywną opinię – mówi ekonomista Paweł Lewandowski.

Wyjaśnia, że przykładem mogą być testy sprzętu AGD na blogach kulinarnych czy np. rowerów na stronach sportowych.

Celem promocja

Okazuje się, że wyzwaniem jest poprawne rozliczenie tego typu promocji. Skarbówka wyjaśniła w interpretacji, że nieodpłatne przekazanie towarów podlega VAT.

Sprawa dotyczyła spółki, która zajmuje się sprzedażą wózków, fotelików i innych akcesoriów dziecięcych. Nowa strategia marketingowa zakłada współpracę z blogerami,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11116

Wydanie: 11116

Spis treści

Rzecz o zdrowiu

Monitor wolnej przedsiębiorczości

Zamów abonament