Czas zrozumieć wyprzedaże
Handel | Konsumenci nauczyli się czekać z zakupami na największe obniżki
Coraz więcej konsumentów zmienia swoje zachowania, aby podążać za handlowym kalendarzem. Firmy obserwują bowiem trend odwrotny do robienia zapasów jak najwcześniej, czyli odsuwanie ich na okres wyprzedażowy. Ale nadal w rodzinach z małymi dziećmi daty 24 grudnia nie da się ominąć, Mikołaj ma być w wieczór wigilijny i już.
Jednak z dorosłymi można już przeprowadzić dyskusję i oferta „Prezent później, ale bardziej atrakcyjny" może być dla wielu do zaakceptowania. Korzystając z rabatów i promocji można wtedy pozwolić sobie na lepsze parametry sprzętu elektronicznego, zegarek lub biżuterię o wyższej cenie wyjściowej.
To zjawisko znane już doskonale jest na Zachodzie. W wielu krajach na szczycie preferowanych prezentów są karty podarunkowe do znanych sieci handlowych, w których obdarowany w preferowanym przez siebie czasie wybierze taki upominek, jaki uzna za najbardziej odpowiedni.
W Polsce można się spodziewać, że to zjawisko także będzie przybierało na sile. Tym bardziej że Polacy i tak już są wielkimi fanami wyprzedaży. Jak wynika z badania KPMG...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta