Jak ujmować dropshipping w księgach rachunkowych
TRANSAKCJE | Sprzedawca, który korzystając z outsourcingu logistycznego działa tylko jako pośrednik, nie księguje w swojej ewidencji obrotu towarowego. Wystawia tylko faktury za uzyskaną od faktycznego dostawcy prowizję.
Outsourcing logistyczny to metoda zarządzania, oparta na wyodrębnieniu ze struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa funkcji i procesów logistycznych (czynności w zakresie zaopatrzenia, magazynowania, dystrybucji, transportu, spedycji i sprzedaży) oraz przekazaniu ich do realizacji – w ramach zawartej umowy – zewnętrznemu, wyspecjalizowanemu podmiotowi gospodarczemu (tzw. firmie outsourcingowej – krajowej, będziemy mieli wówczas do czynienia z tzw. „onshoringiem" lub zagranicznej, w ramach tzw. „offshoringu"). Celem zlecania „na zewnątrz" działań logistycznych jest ograniczanie kosztów finansowych związanych z obsługą procesu logistycznego w transakcjach łańcuchowych (nakłady na infrastrukturę logistyczną, specjalistyczny sprzęt, wykwalifikowaną kadrę pracowniczą) oraz oszczędność czasu (w zakresie m.in. monitorowania stanów magazynowych, sterowania wysyłką/transportem towarów, w tym przygotowywania związanych z tym procesem przesyłek), wobec wzrastających wymagań finalnych nabywców, ukierunkowanych na czas dostawy i jakość wykonania złożonych przez nich zamówień. Wykorzystanie tego typu rozwiązania umożliwia szybką reakcję na bieżący popyt, poprzez automatyzację i standaryzację operacji logistycznych. Zapewnia ponadto dostęp do innowacyjnych technologii (know-how), umożliwia pozyskanie doświadczenia, wiedzy i umiejętności zewnętrznych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta