Kolejowe weto komisarz Vestager
Bruksela zablokuje kolejową fuzję Siemensa i Alstomu. Szykuje się wielkie starcie zasad konkurencji z polityką.
Żelazna pogromczyni monopolistów Margrethe Vestager staje przed najtrudniejszym wyzwaniem w czasie swojej czteroletniej kariery na stanowisku unijnej komisarz ds. konkurencji. Dunka bez wahania wchodziła w konflikt z największymi światowymi koncernami technologicznymi, jak Google czy Apple, nie wahała się uderzyć w systemy podatkowe wymyślone przez Irlandię czy Luksemburg. Ale tym razem musi zmierzyć się z najważniejszymi stolicami Unii: Berlinem i Paryżem. Obie popierają głośno fuzję kolejowych części niemieckiego Siemensa i francuskiego Alstoma. Z naszych nieoficjalnych informacji wynika jednak, że Komisja Europejska w najbliższych dniach zablokuje wielką transakcję.
Plan fuzji spółki ogłosiły we wrześniu 2017 roku. Miałby powstać kolejowy gigant o przychodach rzędu 15 mld euro rocznie. Na unijnym rynku stałby się monopolistą, bo Siemens i Alstom to wiodący producenci. Szczególnie w dwóch segmentach: superszybkich pociągów oraz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta