Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Trudno ucywilizować reklamy

20 stycznia 2020 | Życie Regionów | Renata Krupa-Dąbrowska
Nadmiar reklam to standard w polskich miastach
źródło: Shutterstock
Nadmiar reklam to standard w polskich miastach

Firmy reklamowe zaskarżają uchwały krajobrazowe w sądach. Za przepisami idzie zatem również widmo odszkodowań.

 

Wszystkie aglomeracje chcą ograniczyć nadmiar reklam. Oprócz Warszawy są to: Kraków, Poznań, Gdańsk, Szczecin, Katowice czy Gdynia. W nielicznych miastach obowiązują już pierwsze uchwały krajobrazowe. Większość jednak wciąż nad nimi pracuje. Problem w tym, że wojewódzkie sądy administracyjne kwestionują ważność uchwał. Najwięcej kontrowersji budzą przepisy dotyczące usuwania istniejących już nośników reklamowych. Oceni je Trybunał Konstytucyjny.

W Gdańsku osiem obszarów

Uchwała krajobrazowa w Gdańsku obowiązuje od 2 kwietnia 2018 roku.

– Obejmuje całe miasto. Podzielono je na osiem obszarów historyczno-funkcjonalnych. Każdy z nich ma własne ustalenia dotyczące zasad umieszczania tablic oraz urządzeń reklamowych. Chodzi o ich wielkość, lokalizację, ilość, formę itp. – opowiada Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Gdańska uchwała przewiduje dwuletni okres dostosowawczy dla istniejących reklam. Mija on 2 kwietnia 2020 r. Do tego czasu wszystkie reklamy muszą być zgodne z przepisami. W przypadku...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11561

Wydanie: 11561

Spis treści

Nieprzypisane

Zamów abonament